The “Rules” of Being a Fashion Blogger

The rules? Are there actual rules for those who are trying to become a fashion blogger?!

Lets analyze this a little. Since I am in the category of wanting to become the ultimate fashion blogger.. where I attend all the fashion shows and sit amongst all the girls who are doing and have been successful doing what I am now trying to do. #motivation. But in the Fashion Blogger world are their rules? If I can be honest here.. I personally don’t give a shit about what you must look like or put out to be a big time blogger. I mean, there are very few F.B that I look to for inspiration because you can really tell they are just being themselves and not trying to hard.

Lets discuss what I think the rules here might be. Have you ever come across a F.B Instagram pictures and realized OR thought.. wow everything is so color themed.. does this person not own any colored clothes outside of nudes and pastels..lol.. Does this person ever eat the way I do.. like a fucking pig?!! or is everything always avocado toast with a side of some green shit smoothie.. or perhaps a green kale salad with quinoa haha.. Are these “rules” or are these things they are really doing. Well.. clearly they are obviously doing these things.. no one orders a bs kale salad to just toss in the trash.. they are going to eat it, BUT.. that kale salad was most likely planned in their head before even arriving to that lunch spot. A blogger.. F.B, will plan something out in their head.. something that meets the Social media vibe they are keeping up on their Instagram and whatever fits that theme.. that is where they will go eat and what they will order!! I mean if you really pay attention.. in Los Angles most successful food spots are “Instagram photo” worthy. But does this mean they don’t eat that pizza or sloppy burger.. or maybe even order steak or chicken… of course they do, they just don’t post that picture because it doesn’t fit in with their social media theme. Same shit with clothes. I personally hate when I see ZERO colors on someones social media accounts. After a while, fifty posts of just soft pinks and beiges and grey.. that shit gets so repetitive, what happened to the vibrant colors in life. Are these rules? I kinda think its a mental rule that most F.B feel they need to apply to keep a following or grow their following. Maybe thats why I haven’t been growing so rapidly. Because I just love color lol. I love to post pictures that I like.. not giving a f^%$ what my background is, or where I’m eating.. I want those following me to feel the realness behind my pictures. Honestly there is only 1 F.B that is the same way and has managed to reach 1million followers by doing so.. and for that I commend her!!! #goals.

In a society where everyone is doing the same… sometimes being different will make you stand out and shine!!! Be your own rule maker and focus on the beautiful things in life.. my motto!!

Also, just uploaded a new Video on my Channel. I am answering my Snap questions and keeping it real!!! If you haven’t checked it out.. click the link and BAM!!!!

SONYA SED

XOXO

Summer Dresses under $100

Hey guys.. if you have been following me for some time you know that Zara is the love of my life.. I mean I’ve always loved it but since living in Spain the past two years I have learned to adore it. Why? Well Zara is from Spain. The founder is Spanish and opened his first store in this country. That means that in every corner of Barcelona there is a Zara. Now, comparing Zara in the States to Zara in Spain.. world apart. Zara in Spain is half the price and has a much bigger collection with much nicer things and options. Zara in the States is double the price (since its not made in America) and doesn’t have the same quality goods… its almost as if they send all their crap left over to America. Trust me, I’ve lived through both and have much knowledge lol.

Now that my Zara rant has come to an end lol.. I love to shop affordable clothes. Yes, I splurge on shoes and bags (accessories) but when it comes to clothes I love to get high fashion for low cost and Zara makes this very doable. I have a small section in my closet with my Valentino and Chanel dresses but do I use them the way I do my Zara clothes, absolutely not. I prefer buying affordable so every season I can simply update everything without worrying to much about the thousands of dollars I’ve spent on the clothes.. ya feelz me? lol. Okay so, a few tips.. when buying on a budget.. get neutral colors. Colors that can be paired with more bold accessories and get things that can be worn in a few different ways. Stretch that dollar, thats what its ultimately all about. So, what I do is I buy white tank tops or black, tan, grey… so that way I can wear them with almost every kind of bottom.. and as far as dresses I do pretty much the same. Once those neutral colors are out the way then feel free to buy the colorful shit.

Wow.. this Zara rant came out to too long haha..  am I the only person who gets so into my thoughts and feelings I get side tracked and into a completely different topic lol. Side note and totally unrelated to the topic: its 8am and I’ve had the outside chocolate of 4 ice cream sticks.. ugh!!

okay.. Zara… so today I will film on my youtube Channel Sonya Sed , 3 looks under $100 for summer so tomorrow be sure to look out for that as I will try the clothes on and model my ass around for you to see!! But for now, below is 1 of those dresses that I got and it cost under $30 which is fantastic. This dress is so flowy and airy and can be dressed down with sandals or dressed up with heels and a nice red lip on a night out on town!!! Thats the type of shit you want to go for! 1 dress, two ways to wear it. Day AND Nights.

FullSizeRender

CHANEL BAG REVIEW & Massive giveaway!?!

Hey guys I just uploaded a video on my YouTube channel which is a must watch so you can have a chance at winning my amazing give away. Make sure you subscribe and follow me on Instagram so I know your watching
SONYA TUTORIALS
XoXo