How to blog: Removing color transfer on Luxury handbags 👍🏼

This little tip right here saved me wasting a perfectly beautiful Chanel Bag. I am also not going to take any credit for this AMAZINGNESS… One of my youtube subscribers mentioned it worked for her and I tried it… And of course it was a charm!!!

So basically if you are totally lost in the world and aren’t following me on Instagram Fashionbloggertogo or my YouTube channel SonyaTutorials then you have no clue what I’m talking about and before you go hunt it down… I will share exactly what you need to know!!! Look at me saving you guys time and energy hahaha!! 

Okay, I made a video about my rare Chanel Boy in pastel pink. I never used it often but the few times I did use it there was major color transfer going on behind the bag. Which when you spend thousands on a bag is FUCKING SAD! So, I went and made a full hate video on the bag lol typical female shit and got a lot of comments. This one girl recently commented and said she has the same problem and did 🤐 to fix it!! Mind you, I had already taken my bag into two different Chanel stores and both turned me down when I asked if it can be removed or fixed… Yah right assholes

What did she recommend??!? She told me she had tried everything on her light Chanel bag as well and finally found a cure lol… Bro, I’m so dramatic right now no??!? Okay so she said “use a cotton ball and nail polish remover and it will come off” I was like this girl is tripping… Take acetone to my $$$$$ bag!!! Well, desperate times call for…. ya so I tried it yesterday and OMG THIS GIRL IS A HERO!! She has no idea I’m even writing a whole blog about her lol but man she deserves the attention and a big hug and kiss lol!!! 

Conclusion: If you have a bag you love that is light in color try this method and you will be amazed at the outcome. 

P.S I am selling this bag however if you are interested in a big discounted Chanel bag let me know!


XoXo

Sonya

School girl look OR Fuck no look!The one trend I can’t decide on.

Hey Loves… this look… this trend.. still even a trend? who knows and who the fuck cares because we do what makes us feel good at the end of the day. Have you ever wore an outfit thats “in style” but so not your style and to keep up with the latest fashion trends and fit in.. you feel uncomfortable the entire day?! well if you have done that.. welcome to the club. Been there done that! I always say I am my own person and dress to my mood.. legit I dress to my mood lol… (no my mood isn’t dark or angry since I am always in black haha I just love black because it makes you look thinner and more classy in any type of black.. almost.. well kinda.. ahhh wtv). This look I have always tried on, taken off, tried on, taken off. I can not begin to tell you guys how many fucking long socks and stockings I have gotten to try to pull this look off. It just never seems to work. Honestly, I think its because Im just short and don’t have long legs.. I have a longer mid section (umm which I prefer). Also, I really only imagine the knee high socks on those Russian tall thin ass girls you see on you’re instagram feed that for some reason always have a new batch of roses in every other pic hahahahha OR on Asian girls because they are soooooo petite (which I envy btw). I always thought these are the only people that can pull this sock look off!!! 

Today guys… I did it again AND I loved it. Instead of pulling my socks all the way up, I just crunched them by my shoes down below. Also I paired it with a super mini skirt which I typically NEVER wear.. not into that ass creepin out look!!! 

Nevertheless, my outfit was pretty cool. It amazes me how I hate something for so long and all the sudden its like wtf why have I never done this! Its good to keep trying something even after the 10th time of failing because one day you might make it work and realize… DAMN I LOOK FINE! #accomplished 

OUTFIT DETAILS: Zara Shirt (got this shirt in Los Angeles last year), American Apparel Skirt, Chanel Shoes, Valentino Bag 

IMG_1123IMG_1126IMG_1125IMG_1121

XOXO

FASHIONBLOGGERTOGO

 

Black is Life!

Hey loves. Today I am doing some major shopping before I leave Barcelona. I am going to a place where the weather doesn’t get any cooler than 90 Degrees and its super humid. I won’t be taking all my long sleeves and majority of my clothes will be left behind. So I realized I literally have 10 pairs of tank tops and a couple dresses and shorts. I mean.. I don’t want to take my brand name stuff that are super expensive because I know they will get damaged and I will be doing a lot of outdoor activities and I def don’t want to wear my good shit… yah know!!!

Omg I finally found my Navy blue Celine Nano.. and I am on my way to go get that.. life will be complete with it.. kinda wish it was in a bright color but they are so limited here in Spain (Barcelona). So I will resort to the the navy blue #thuglife (I will share the things I got in tomorrows blog)

On todays Shopping adventure I am wearing: Saint Laurent Shirt, Zara pants, Chanel Shoes, Hermes Bag

(The links I added are where you can find the item OR similar items because I got mine a few months back and aren’t available) 

P.S Thank you guys for all the love… you are fucking Awesome!!!

IMG_1031IMG_1034

 

XOXO

FASHIONBLOGGERTOGO

Outfit INSPO! 16′

Hey my babes. I have been so stressed the past few days with packing and finding storage and getting the dogs ready for import into another country that isn’t within the EU like FML… I am starting to get less and less excited about moving so far away… again!!! Aside form all this bs.. I have been so cold the past few days.. like showering twice a day just so I can stand under the warm water type shit.. and yesterday it was fucking freezing so instead of going out I did my first outfit inspo pic.. meaning if I WAS to go out that day and it was a few degrees warmer this is what I would have thrown on! But you already knew what it meant so moving on… lol

I decided to pull out my ripped jeans. Now, I have many ripped jeans and these happen to be my most ripped and `boyfriend’ style jeans. Typically I don’t do the whole boyfriend style thing because I feel no matter what I do I still end up looking like I either took a shit in my pants OR I just look like a straight man!!! lol.. a handsome man that is!!! lol.

okay.. writing this I am realizing I don’t thin a lot of things look good on me.. yet I always try to wear it anyway.. haha…if you read my leather jacket post you know what I am talking about lol White Leather Blues 

I paired my jeans with my husbands sweater. Am I the only girl who loves wearing mens over sized sweat shirts. I am obsessed. I literally walk into mens Zara before I search the woman section because mens shit is soon much nicer and I love pairing it with super skinny jeans and heels YYYYYYAAAAAASSSSSS!!! p.s my husband hates when I touch his neatly color coordinated clothes hahaha.

HOPE YOU GUYS ENJOY THE LOOK… HOPING I WILL SOON BE WEARING IT OUT!

OUTFIT DETAILS

Burberry  Cashmere Sweater, Zara jeans, these aren’t the same but similar, Christian Louboutin  So Kate 120mm heels… so want these in white, Chanel  Boy Bag

IMG_0383

 

xoxo

Fashionbloggertogo

 

 

 

Street Style

Hey babes, today the weather in Barcelona is HEAVEN. If you are in Spain you already know whats up and if you’ve been to Spain you know whats up also… yah us Americans thought only California has amazing winter weather…wrong!!! Today my husband and I had to make a quick morning stop to the Swedish Embassy (yes I am Persian Swedish) to get him his residency which is much harder then I had anticipated… regardless.. any excuse to leave the house and look cute right!? Right! Ew I am so annoying right now.. asking and answering all at the same time haha!!

So my look today was super simple. For those who follow me on instagram and my blog (social media) know that I have a room full of heels and clothes, but what it really comes down to I am as basic as it comes. I love nothing more then a plain shirt with a cardigan and some comfortable high waisted jeans with FLATS! This ladies and gents is my everyday all day kind of outfit. I think it looks effortless and super chic.. and god knows I love both those… and did I mention how comfortable I am… always lol!

Outfit Details: Nordstrom Rack Green Shirt (which I have in every color and you see me wear very often.. I live in these during winter), Zara Cardigan, Gina Tricot Jeans (got these while in Sweden and they are one of my favorite jeans), Chanel Shoes, Hermes Purse

IMG_9698IMG_9696IMG_9695IMG_9694IMG_9693

 

XOXO

FASHIONBLOGGERTOGO

Magic Diet.. bye 5 pounds

Okay so if you guys have been following my blog you know that I am always on the hunt to lose that extra 5 pounds. The key here for me is to actually keep it off. Ive noticed, although I love the gym… I gain so much muscle weight in my thighs very fast.. and personally I don’t like to be muscly. I used to run track & field and cross country for four years so since then every time I work out where I am running and bicycling I instantly get really muscly. Anyway.. I don’t know if you guys have heard about the Military Diet but lately I have a lot of people recommending that to me for a guaranteed 5 pound lose in three days. The diet is super strict and you have to follow it to a Tee. I really wanted to give it ago.. I even went and got everything for it but I recently went fully vegetarian and the diet consist hot dogs and Tuna which of course can be substituted but I don’t do Tofu so I have been kinda hesitant to try it. Regardless.. I have been trying to eat healthy and be active and drink a lot of water and tea but I can not manage to get down to where I was pre Barcelona!!! lol so yeah story of my fucking life.. I keep you guys posted on if I see any progress on this healthy life style vegetarian (kinda vegan) diet I am on. -I will forever remain vegetarian though-

IMG_8537

Aside from that… I can’t wait till summer…… like hi, where are you!! hurry!!! I am in the process of finding a house with my husband and moving in two months to a bigger and better location. I realized in Barcelona a backyard and a pool is such a necessity in the summer heat here. When I move and am settled I will be doing a house and closet tour for you guys.. I get asked to do one pretty much all the time so I have given in and will be doing so!!!

Today I did some peaceful alone time and grabbed some tea and read a very interesting book my mom gave me about the Bahai faith!!! <– If you don’t know what the Bahai religion is.. click –> BAHAI and educate yourselves. Its very interesting.

IMG_8553

So It was so cold today I just layered a bunch of shit and hoped it workout out… lol and it did.. of course!!!!

IMG_8567

XOXO

Layering in style…

for winter to stay warm. I love winter but for some reason for the FIRST time I am excited for summer. But like everyone else when its winter I want summer and when its summer (hot and sticky) I want winter. I guess its because we prepare for each season fashionably and purchase all these seasonal clothes and get excited for the season to arrive so we can put the new clothes to use… lol… I know you’re like that also!!! Soooo I love to layer for winter. I hate wearing coats and jackets and if I can get away with not having to throw one on then I am all in. I just think layering is so nice and makes the outfit look so much more put together and visible… yaa know!

STYLISHLY LAYERING…FOR WARMTH! 

Today I wore light colors. Haven’t worn white pants in a while now and was just craving it… can you say craving if its not food related? Well, either way you get the point.

  • PANTS: OLD NAVY
  • WHITE SHIRT: NORDSTROMS
  • SWEATSHIRT: MANGO
  • SHOES: UGG
  • PURSE: CHANEL JAMBO

IMG_7656

IMG_7657
Enter a caption

IMG_7655QJWK4228

 

Shopping Outfit

inside ZARA… ahaha!!!!! Yesterday I finally decided to leave my house.. yah in this heat guys I typically never walk out the house unless I am in dyer need of something mucho importanta. So with that being said it allows me to do more makeup tutorials on my youtube channel (sonya sedaghatmehr) of how I like to apply my makeup!! There are many things I haven’t figured out yet working with youtube and making a perfect video.. p.s my lighting still sucks ass but hey.. at least every video it get a bit brighter hahaha.

Anyways… back to my day yesterday! I went all around and of course ZARA is always my first stop. It just doesn’t matter how much money I have to spend or don’t have.. Brand name or not, ZARA is my second home, “home away from home”. I purchase 85% of my clothes from there because they have really good quality clothes that are in with the latest fashion trends AND their pants actually fit my skinny ass (with the exception of their skirts.. the XS is still big around my waist.. but being the amazingly smart person that I am I usually have them tailored to my waist size (that is of course if the skirt is fucking awesome, or else who buys a cheap skirt and pays more to tailor it hahha)). <– quote within a quote<—.

So yesterday it was probably 95 degrees in Barcelona and around 60 percent humid and about 40mph winds. In these extremely warm and sticky conditions my ass decided it would be a great idea to wear some of the tightest jeans I have… SAY WHATTTT.. haha (I make myself smirk sometime). Yah, I was so hot and bothered for a minute but good thing the stores are on that ice temp shit. AFTTTERRRR Zara I went to Chanel. I saw the most beautiful navy/black espadrilles ever for the new fall collection.. I was in a rush so I couldn’t try them on and buy them but today is a new day lol!!! I need to have those in my life before they sale out!!!

“P.S I JUST UPLOADED A NEW YOUTUBE VIDEO GO CHECK IT OUT” 

OUTFIT DETAILS: Benetton shirt, Zara skinny jeans, Ferragamo sandals, Chanel purse

IMG_0500IMG_0491

Okay after all that shopping yesterday I was super hungry so I went and grabbed some lunch.. this sandwich was legit bigger than my hand… like super big.. but of course since I am a true fatty I have majority of it!!!

IMG_0499

The LOVE for…

comfort is real… fashionably comfortable? YASSS. Yesterday I really didn’t feel like doing much with the outfit choice nor did I really give two fucks cuz it was HOT AND HUMID.. and in such difficult times a girls gotta just walk out the house as naked as possible.. haha just kidding. I wore my favorite shorts which are super cute lol…

Details: @BDG denim shorts, @forever21 T-shirt (my home shirt lol), @louboutin flats, @celine sunglasses, @chanel boy bag. 

IMG_7086

IMG_7075

P.S. I made a face mask today consisting of an egg white, honey, yogurt, and lemon juice to lighten up the little blemish marks that I so happened to leave on my skin.. I wanna give this a try for a week every single night BEFORE I resort to a laser facial!!! WISH ME LUCK BITCHESSS… lol to much to soon??? I don’t think  so.

XOXO

Which is YOU’RE favorite styled

OUTFIT!!. I typically never wear bright clothes.. I wear more black intentionally and unintentionally. Lets be real, black makes you feel and look sexier and it makes you look two sizes smaller RIGHT who would want that!!!

My outfits of the past few days…

First: @Zara top (still in stores), @HM skirt (got last year), @louisvuitton bag, @manoloBlahnik heels (favorite heels)

IMG_6553

Second Look: @HM dress (from last year), @chineselaundry shoes (which I have gotten soooo many likes for), @prada bag 

IMG_6705IMG_6703IMG_6704

Third Look: @Pinsandneedles shirt from Urban Outfiters, @zara jeans (cut and ripped myself), @chanel classic bag, @ivankatrump shoes (LOVE these.. should have gotten the brown as well.. I fucked up) lol IMG_6814IMG_6817

P.S. I did really good on my liquid diet yesterday, minus an apple and peanut butter that I had but so far so good!! down two pounds. Follow my instargram page to know whats going on

PPS. So I totally tried the slicked back straight hair look. It was so bad!!! any thoughts!!!!??????